ناوشکن سهند
جنگ افزار

کلاه سبزها یا تکاوران دریایی در میان کوهستان‌ها، رودخانه‌های خروشان، جنگل‌ها و شنزارهای منجیل تربیت می‌شوند تا در دل موج‌های خروش آب‌های آزاد به کمین دزدان دریایی بنشینند. دزدانی که همگان فکر می‌کردند داستان آن‌ها به افسانه‌ها پیوسته است، راهزنانی با یک چشم. اما آن‌ها دوباره بادبان‌ها را برافراشتند و به کمین نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری نشستند؛ آنطور که «دریادار علیرضا بیاتی» فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل می‌گوید، کلاه‌سبزها در 40 سال گذشته همه نقشه‌های دزدان دریایی در خلیج عدن و دریای سرخ را نقش بر آب کرده‌اند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, :: 21:53 :: نويسنده : AliReza&Nader

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايرنا، امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده 55 ساله نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران که سه سال و نيم پيش سکان هدايت اين نيرو را در اختيار گرفته است به سوالات متعددي در زمينه هاي مختلف مرتبط با نيروي دريايي ارتش از جمله نيروي دريايي راهبردي پاسخ گفت:

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : AliReza&Nader

دزدان دریایی در آب های آزاد وقتی پرچم ایران را روی کشتی ای می بینند وحشت به جانشان می افتد. تکاوران کلاه سبز روی عرشه کشتی های نظامی و حتی کشتی های باری و ماهیگیری در آماده باش هستند. شاید بارها شنیده باشید که دزدان دریایی به کشتی های تجاری یا نفتکش ها حمله کرده اند و آن ها را به تصرف خود درآورده اند ولی در مدت زمان بسیار کوتاهی تکاوران نیروی دریایی ارتش موفق به باز پس گیری شناورها شده اند.

وحشت دزدان دریایی از تکاوران کلاه‌سبز ایران

به نوشته ایران، جزئیات آزادسازی این شناورها از زبان تکاوران بسیار جالب بوده و جزئیات آن شاید باورنکردنی باشد. آنان برای رهایی کشتی های دزدیده شده....



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, :: 21:43 :: نويسنده : AliReza&Nader

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) یکی از قوای چهار گانه اجا می‌باشد که مسئولیت حفاظت از آبهای جمهوری اسلامی ایران را دارد.

 

 

تاریخچه

پیشینه ی نیروی دریایی ارتش

به لحاظ موقعیت استراتژیک و تاریخی خلیج فارس به عنوان یکی از اولین دریاهای محصور شناخته شده جهان، امنیت این دریا هرازگاهی مورد نظر یکی از پادشاهان ایران قرار می‌گرفته‌است. اولین گزارش از یک نیروی دریایی مجهز محلی در ایران، مربوط به دوران انوشیروان است که به قصد تسخیر عربستان، نیروی دریایی عظیمی را در ابوله واقع در اروندرود تجهیز نمود و با آن به عدن در دریای سرخ رسید و آن را مسخر خویش ساخت. البته تا پیش از آن و در لشکر کشی‌های هخامنشیان به اروپا نیز گاه ذکری از نیروی دریایی قوی ایران شده‌است.[۱]

اولین تلاش، در جهت ساخت کشتی‌های جنگی و ایجاد ناوگان مدرن در دوره........

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, :: 21:27 :: نويسنده : AliReza&Nader

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ناوشکن سهند و آدرس ghorobesahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 3414
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content